Hoe ziet een goed visitekaartje eruit?

Een eerste indruk kun je maar één keer maken. Dat geldt ook voor je visitekaartje, waarmee jij relaties aan jou herinnert en waarvan de uitstraling afstraalt op jouw bedrijf. Belangrijk is daarom dat jouw visitekaartjes professionaliteit ademen en optimaal aansluiten op je bedrijfsidentiteit. Een goed visitekaartje voldoet dan ook aan een of meer van de volgende eisen:

Een professioneel logo

Heb jij als startende ondernemer nog geen logo voor je bedrijf laten ontwerpen? Wacht hier dan niet langer mee. Een professioneel logo is de basis voor je complete huisstijl en is noodzakelijk voor een visitekaartje met de juiste uitstraling. Het is het eerste waar het oog van klanten en zakenrelaties op valt. Je wilt er daarom niet op bezuinigen.

Een simpel ontwerp

Je kunt overwegen om ook de rest van je visitekaartje te laten ontwerpen door een professional. Die weet namelijk precies hoe hij elementen zoals het logo, contactgegevens en overige informatie moet balanceren voor een optimale grafische presentatie. Toch zelf doen? Verlies je dan niet in ingewikkelde afbeeldingen en typografie maar hou het simpel en makkelijk leesbaar.

Tweezijdige bedrukking

Een visitekaartje kun je bij Printselect zowel eenzijdig als tweezijdig laten bedrukken. Dit is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar ergens is het zonde om de ruimte aan één zijde van het kaartje niet te benutten. Bovendien is het een extra kans om je zakelijke relaties iets over jezelf te vertellen. Wij adviseren in de meeste gevallen daarom tweezijdige bedrukking.

Een stevig materiaal

Een veelgemaakte fout is een eenzijdige focus op het ontwerp van een visitekaartje. Maar vergeet niet: het gaat om de look & feel. Het gevoel van het kaartje speelt net zo’n belangrijke rol in de zintuiglijke waarneming van de ontvanger. Kies daarom voor een kwalitatief hoogwaardig materiaal en een gewicht van 300 of 400 grams. Bij Printselect zijn de materiaalopties zeer uitgebreid.

Heldere huisstijlkleuren

Het eerste dat jouw zakenrelaties bij een oppervlakkige blik zien, zijn de kleuren op je visitekaartje. Het is daarom belangrijk om aandacht te besteden aan het kleurgebruik. Kies voor voldoende contrast voor een makkelijke leesbaarheid en gebruik uiteraard de huisstijlkleuren van je organisatie. Voor een optimale kleurechtheid kun je kiezen voor PMS-kleuren.

Een origineel formaat

Bij Printselect bieden we je voor visitekaartjes de keuze uit het standaard formaat (55 x 85 mm) en een eigen formaat. Nu is er met het standaard formaat niets mis, maar een eigen formaat biedt je de kans om jezelf nog meer te onderscheiden. Hierdoor spring jij eruit ten opzichte van de concurrentie. Pas wel op dat het kaartje niet té groot wordt: het moet passen in de gemiddelde portemonnee.